Pages

Thursday, April 17, 2008

هیات مدیره


- اطلاعات و سنجیدن آن قسمت های مهمی از تصمیم گیری می باشند .

هیئت مدیره برای تصمیم گرفتن با روش معین و مرتب کردن تمام عوامل مهم در دست یافتن به اهداف در مقاصد تجارت مسئول است . وظایف برنامه ریزی توسط مدیران به صورت طولانی مدت و به صورت پهنه وسیعی در هدف مطرح شده است . برنامه ریزی استراتژیک و تهیه بودجه سرمایه ای از مثال های مخصوص می باشند .

سازماندهی :

وقتی که برنامه ریزی کامل شد همه منابع همکاری ، هر دو یعنی فیزیکی و انسانی باید مطابق وظیفه گروهبندی شده باشند . سازمان دادن ، درگیر شدن ، مرتب کردن همه گروه ها همچنین تجارت و به فعالیت وا داشتن واحد مولد ( وظایف سازماندهی) .

بیشترین نیاز گروه رسیدگی به منابع انسانی است . مردم یک قسمت مهم از همکاری و عملیات موفق هستند نقش هیات مدیره در فعالیت منابع انسانی به کارگماردن مدیر لایق و طرح کردن ساختار سازمانی به طور کلی است . هیات مدیره باید درباره مزد رقابتی و برنامه اضافه حقوق و بسته های مزایا که یک مولفه ضروری است موافقت کند .به کار گماردن مدیر و کارآموزی و واگذراری کار به کارکنان ، طبیعت و جایگاه در تجارت و ارائه خدمات به کارمند مالک و تصمیم گرفتن درباره اینکه موجودی فیزیکی چگونه گروه بندی شده باشد .

هدایت کردن :

فعالیت های برنامه ریزی و سازماندهی می بایست برای هدایت فعالیت های موثر کامل شده باشد . هدایت کردن موثر مستلزم خوب مشخص شدن است . فهم آشکار و سیاست اداره کردن موافق ، و برای مدیران ، وظایف به صورت کارا و موثر باشد .مدیران باید مسئولیت را به وسیله اختصاص دادن قدرت و با اقداماتی تعیین شده جوابگویی ، تفویض کنند . مدیر در قرارداد معامله استخدام می کند . موافقت با درخواست همکاری و ایجاد نظریه در عملیات روز به روز ( وظایف مدیر ) .

اداره کنندگان کانون موافقت با دوره های کوتاه مدت و میان مدت برنامه مدیران و مرور گزارشات و تصمیم گیری درباره برنامه های بلند مدت می باشند .

هماهنگ کردن :

مدیران همه وجوه تجارت را هماهنگ می کنند و همچنین هر یک از آنها توسط دیگر وجوه حمایت می شوند

استفاده فیزیکی و موجودی مالی و فعالیت کارکنان برای انجام دادن اهداف معین و نتایج باید یکپارچه باشد. مثال ویژه ، سرپرستی استفاده از مهارت ، مرتب کردن به موقع دارائی ها و آماده کردن شرح کار مدیران و خرید و فروش مطابق احتیاجات کارمندان است .

نظارت کردن :

مدیران نظارت بر همکاری را به وسیله خودشان عمل می کنند و از پیشرفت در تجارت مطلع هستند و به عملکرد قابل قبول در هر وجوه تجارت اطمینان پیدا می کنند.

وظایف مدیر

با توجه به منابع معلوم یقینا مدیر برای سازماندهی و ایجاد عامل همکاری مسئولیت دارد . یک روش بهینه سازی مزایای کارمند و خواست آنها خواهد بود . منابعی همچون تسهیلات مادی و کارکنان از امکانات و مقدورات مدیر می باشد .

برای مدیریت در تجارت چهار وظیفه به عنوان ارزش شبکه شناخته شده است که به صورت برنامه ریزی مسئولیت ، سازماندهی ، انگیزش و نظارت معرفی شده است .

برنامه ریزی :

مدیران در توسعه دادن کل اهداف و مقاصد در تجارت با هدایت کنندگان همکاری دارند. آن ها یک قسمت ضروری از فرایند تصمیم گیری هستند . مدیران مقاصد و اهداف را برای عملیات روز به روز مرتب می کنند ( توسط طراحی طرق و روش های عملیات و ساختن طرح های مالی ) .

مدیران اصولا برای برنامه های سالانه و طرح ریزی سالیانه مسئول هستند . آنها باید طرح و ابزار و وظیفه های لازم برای انجام اهداف و مقاصدی که به وسیله هیئت مدیره ثابت و مسلم شده است را فراهم آورند . مدیران همچنین پیش بینی سالانه از ترازنامه ها و عملیات ها و صورتحساب ها و گردش صندوق را می سازند .

سازماندهی :

مدیران برای گروه بندی فرایند عملیاتی دارائی و کارکنان و برقرار کردن روابط آنها برای عملیات موثر روز به روز مسئول هستند .

توسعه دادن چارت سازمانی کارکنان که روابط کارمند را نشان می دهد و نوشتن شرح کار و دایر کردن سطوح قابل قبولی از عملکرد ، از مسئولیت های مدیر است فرایند ساخت ، برنامه های فروش و جدول روابط خدمات نیز باید سازمان یافته و مطابق با اهداف همکاری باشد .

انگیزش :

آماده سازی و هدایت کارکنان همکار ، اعضا و مشتری ها از وظایف ضروری مدیر است . یک مدیر باید شرایط کاری مثبت کارکنان و عمل به آن بطوریکه یک شخص ارتباط با خودش و دیگر نگهدارندگان در تجارت را داشته باشد را خلق کند .

مدیران برای عملیات مربوط به کارمندان ، آموزش و تجهیز کردن کارمندان زیر نظر سرپرستی خودشان مسئول هستند . همچنین مسئولیت در برابر ارتباط درونی و خارجی و میان فردی که جایگاه سنگین زمانی را برای مدیران دارد .

کنترلی :

وظایف نظارتی که اطمینان دادن در همه وجوه تجارت و عملکرد رضایتبخش درباره آن را شامل می شود . در انجام دادن اهداف و مقاصد همکاری ، اندازه گیری و ارزیابی نتایج عملکرد کارکنان ، اجرای سیاست های هیئت مدیره و سرکشی کردن به دارائی های فیزیکی مهم هستند.

ترجمه : سحر اخوان

No comments:

Post a Comment